• kötü matematiğe sahip biri zeki olabilir mi

    5.
    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2129089/+
    3 ... feslemegen
  • ilk buluşmada chewbacca gibi konuşan kezo

    3.
    Onun da dilinden anlayan bir han solo çıkacaktır. Üzülme chewie....
    5 ... feslemegen
  • 14 şubatı reddediyoruz kampanyası

    2.
    Mb sevgilisine hediye almayı unutmuş yol yapıyor arkadaşlar bakmayın.*
    7 ... feslemegen
  • günün karikatürü

    6354.
    (img:#2128257)
    Ortamlarda kapitalizm karşıtıyım dersin kim bilecek.*
    10 ... feslemegen
  • höstsonaten

    11.
    1978 isveç-alman yapımı bir drama filmi. Güz sonatı, ingmar Bergman’ın diğer eserlerine bakıldığında çok da doğal değil hatta kendini tekrar ettiği bir film olmuş. Bittabii film ticari kaygılarla ve öncesinde yazdığı das schlangenei (yılanın yumurtası) gişede hayal kırıklığına uğratırsa diyerek yedekte tuttuğu, hızlıca yazılıp kenara atılan bir senaryo idi. Kendisi de filme dönüp baktığında pek çok eksik olduğunu söyler güncesinde fakat hiç şüphesiz her şeyr rağmen film bir bergman klasiği.

    O sırada bir yandan kanserle savaşan ingrid bergman’ın (charlotte) artan rahatsızlıkları nedeniyle film çekimleri güç bir hal almaya başlamış üstelik oyuncunun, ingmar bergman’la ilk çalışmaları olduğu için pek çok anlaşmazlık yaşamasından dolayı bergman tüm yoğunluğunu charlotte karakterine vermiştir. Bu yüzden liv ullmann’ı (eva) kendi haline bıraktığı için daha sonra pişmanlık duyduğunu söyler.

    Aslında iki bergman’ın da kendi hayat hikayelerine baktığınızda filmle çok benzer olduğunu görürsünüz. ingrid bergman çekimleri nedeniyle çocuklarıyla yeterince vakit geçirememiş aynı şekilde ingmar bergman hep iyi bir babalık yapamadığından şikayetçi olmuştur.

    Velhasıl film, Bir araya geldiklerinde sürekli tartışıp çatışan beraberliklerinin sadece kaos ortamına dönüştüğü fakat ayrıyken de birbirlerinin özlemini çektiği bir anne-kız çıkmazını anlatıyor. Ünlü düşünür Sezen aksu’nun da dediği gibi “Ne seninle ne de sensiz/ yazık yaşanmıyor çaresiz.”

    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2127853/+
    --spoiler--
    Eve dönüp viktor ve helena için yemek yapmalıyım. Şimdi ölemem.
    --spoiler--

    Edit: filmdeki oyuncu ingrid bergman ile yönetmen ingmar bergman arasında bir akrabalık yoktur, ingmar bergman’ın eşinin adı da ingrid olduğu için ismen karışıklığa sebep olur.
    3 ... feslemegen
  • erdil yaşaroğlu

    256.
    Karikatür paylaştığınız için dava açılmasından daha kötü bir şey varsa o da erdil yaşaroğlu ve türevlerinin karikatürlerini paylaştığınız için dava açılmasıdır. Hayır yani hiç olmazsa umut sarıkaya falan paylaşın da telif melif gelirse göğsünüzü gere gere ödersiniz.
    2 -1 ... feslemegen
  • dogville

    83.
    Lars von trier film için yapay bir kasaba inşa eder ve dogville’i izleyiciye dünyanın kalanından izole bir tiyatro sahnesi olarak sunar. Film 9 bölüm ve 1 önsözden oluşur. her bölüm önden tanıtılır, bu şekilde izleyicinin duygularına kapılmasına da müsaade edilmemiş olur ve izleyiciye daha eleştirel düşünme fırsatı tanır.

    Grace(nicole kidman), dogville’de bir yabancıdır ve “yabancı” olan bir sömürü kaynağı olarak görülmektedir. Biliyorsunuz Von trier filmlerinde yabancı düşmanlığı çok ön plandadır. Kapitalizmde insan, etrafındaki diğer insanların varlığını düşünmez yalnızca kullanılması gereken bir nesne(mal) olarak bakar. Filmdeki bibloları hatırlayın aslında hiç kimse grace’i o biblolardan daha değerli görmüyordu.

    Sinemanın en aykırı yönetmenlerinden biri olan von trier (adam mütemadiyen seyirciyi rahatsız etme amacı güdüyor) özellikle şiddet ve cinselliği neredeyse her filminde ön plana çıkarır, filmlerindeki kadın karakterlere çektirdiği fiziksel ve psikolojik acılar hep tartışma konusu olmuştur. Grace de burada kapitalizmin kölesiydi ve von trier filmde kapitalizmi cinsel kölelik olarak betimliyordu. Chuck’ın grace’e tecavüz ettiği sahneyi hatırlayın, olay her ne kadar evde geçse de (dogville’de evlerin duvarları sadece yere çizilen çizgilerden oluştuğu için) seyirciye bunu aslında tüm dogville sakinlerinin gözünün önünde yaşanmış gibi geliyordu. Herkes oradaydı fakat kimse bir şey görmüyordu, engel olmuyordu....siz tüm bu gerçekliğin rahatsız ediciliğini iliklerinizde hissediyordunuz. işte kadına uygulanan şiddet karşısında toplumun tavrı; her şey ortadadır, herkes görür, bilir fakat durumu değiştirmek için hiçbir şey yapmaz.

    film üzerinden homo homini lupus okuması yapmak da mümkün. Aslında herkesin ikiyüzlü olduğunu, saf bir iyilik olmadığını, daima maskelerin altında gizlenmiş bir kötülük olduğunu ancak insanların bu kötülüğü ortaya çıkarmak için fırsat kolladığının mesajını da verir. filmin sonunda iktidar toplumu katleder fakat katliamına neden olan aslında toplumun kendisidir. Güç ve kibrin birleştiği yerde etik değerlerin esamesi okunmuyor. adaleti de güç sahibi olan kişi dağıtıyor.

    en nihayetinde sarkastik ve ciddi alegorik bir film. Hristiyanlığa yönelik eleştiriler vs 7 biblo, 7 çocuk, 7 büyük günah. kibir vurgusu. köydeki tek köpeğin adı musa mesela. grace kelime olarak rahmet, merhamet anlamı taşıyor olması. her kötülüğü affetmesiyle grace'in hz isa'yı temsil etmesi. grace'in zincire vurulması ile çarmıha gerilme arasında ve son sahnede grace-babası arasındaki konuşmayla baba-oğul ilişkisine yapılan vurgu gibi gibi gibi klasik von trier işte dedirten ve izlerken duvarları yumruklamanıza neden olabilecek bir film.

    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2126915/+
    Üşüdüysen dogville’i yakalım grace.
    3 ... feslemegen
  • anın görüntüsü

    43568.
    Selam, pencere manzaralı fotilerimi özlemişsinizdir dedim.
    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2126886/+
    11 -2 ... feslemegen
  • dogville

    82.
    Danimarkalı yönetmen lars von trier klasiği. Hiçbir film yozgat’ı bu kadar güzel anlatamazdı. Ben başarılı buldum.
    4 ... feslemegen
  • bursa erkek lisesi

    82.
    Sait faik’ten bahsetmişken şuraya sarnıç’ından bir alıntı bırakıyorum.

    “dağın eteğine beyaz minareleriyle sarılmış bu şehrin lisesi, zaman geçtikçe daha canlı, daha berrak hatıralarla bize döner, bizi tekrardan içine alırdı. biz, herhangi bir sınıftık. herhangi bir son sınıf oldu. ön avlusu, aynı zamanda burunları, kolları kırık heykellerle süslü bir müze bahçesi, ancak son sınıf talebeleriyle muallimlerin gezindiği bir yer olan liseyi, bir gün ardımıza dönüp bakmadan başkalarına bıraktık. bir daha buraya ömrümüzün sonuna kadar talebe olarak giremeyeceğimizi bile bile. Bu müthiş bir şeydi. Biz ne kadar seviniyorduk.(...)”

    He bir de....adının erkek lisesi olduğuna bakmayın hepsi kız bunların.*
    3 ... feslemegen
  • kedisi olan yazarlar

    14.
    Yüksek ihtimalle kedi üriner sistem rahatsızlığı çekiyor.

    Kedilerde çok sık karşılaşılan bir hastalık. Bu süreçte Kumuna çok sık girip çıkar. idrarını yaparken acı çektiği için rahatsız olur, sızlanır, azar azar yapar veya kumunun dışında bir yerde kaçırır. Kedi belli bir bölgesini sürekli yalıyorsa bu artık sadece temizlenmek için değil o bölgede bir sorun olduğunu gösterir, belli ki bu şekilde acısını hafifletmeye çalışıyor. Bahsedilen şişkinlik de muhtemelen idrar kesesi.

    Kediniz stres altında olabilir fazla hareketsizdir ya da çok az sıvı tüketiyordur vs tedaviden sonra mamasında değişikliğe gitmekte fayda var, özellikle kısırlaştırılmış kediler için bu konuda daha dikkatli olmak gerekiyor.

    Velhasıl buradan hastalık teşhisi koymak tam anlamıyla çare olmuyor geç olmadan veterinere danışmak şart. ilaç ve sıvı takviyesiyle hızlıca toparlayacaktır.
    1 -1 ... feslemegen
  • simone de beauvoir

    59.
    Sadece yazar değil, toplumsal tabuları yıkmış bir feylesoftur da aynı zamanda. Feministtir fakat kadının erkekle eşit olması gerektiğini savunmamıştır; insan olmada bir eşitlik söz konusu. eşitlik, iyi de kiminle eşitlik. zira burada insan modeli olarak da erkek ele alınmış oluyor bir yerde.

    kadınlar, erkeklerle eşit olmak istiyor. peki neden? ya da hangi erkeğe eşit olmak istiyorlar? erkekler arasında da sınıfsal farklar var. üst sınıftan bir kadın neden alt sınıftan bir erkekle eşit olmak istesin? o yüzden insan olarak eşitliği düşünmek gerek. fakat insan dediğimiz şeyin de modelini erkek kurmuştur.
    7 ... feslemegen
  • naber dergi

    66.
    Şu an ülkecek ihtiyacımız olan şey tam olarak bu olabilir. Dön vefasız...dön vicdansız....çağırmazdım acil olmasa.....

    Gayrı gehen gehen gülemez olduk.
    8 ... feslemegen
  • buğday

    40.
    (bkz: buğday#44388369) yukarıda filmden biraz bahsetmiştik, şimdiki entry tamamen buğday filmindeki tarkovsky yansımalarına yönelik olacak.

    Semih kaplanoğlu yaptığı her filmde andrey tarkovski’ye selam verme ihtiyacı duyduğunu söylüyordu ve her filminde istisnasız bir tarkovsky yansıması görürsünüz fakat buğday filmi için “sadece selamladım” demek çok masum kalıyor. Kendi tabiriyle Selamladım dediği kısım da filmde tek bir ağacın olduğu sahne vardı hatırlarsınız, o sahneyle tarkovsky’ye gönderme yaptım demişti. Tarkovsky’nin offret filminden anımsayacaksınız. Her neyse diğer sahnelere geçelim.

    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2123364/+
    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2123363/+
    Sol tarafta buğday ve sağ taraftaki stalker filmi baş karakterlerinin uzanışı hatta sahnenin devamındaki uyanışlarına kadar paralel seyrediyor.

    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2123365/+
    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2123366/+
    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2123367/+
    iki filmde de bir “bölge” vurgusu var ve bu bölgeye bir “iz sürücü” olmadan geçmek olanaksız. iki yolcu bir de onlara rehberlik eden üçüncü kişi... iki filmde de rehberlik eden kişi bölgede ancak belli bir yere kadar gidebiliyordu. Hatta sadece rehberler değil, stalker filmindeki profesör ile buğday filmindeki bilim adamı arasında bir benzerlik kurmak da mümkün.

    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2123368/+
    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2123369/+
    Sıradaki benzerlik tarkovsky’nin andrei rublev filminden. Yürüdükleri yoldan yolculuk yaptıkları sırada ansızın bastıran yağmura kadar işlenmiş.

    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2123370/+
    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2123371/+
    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2123372/+
    Son olarak bilim kurgu bazında esin kaynağı olan ve kullandığı teknolojisine kadar benzerlik gösteren solaris filminden birkaç sahne.

    Şüphesiz film gayet başarılı hatta türk bir yönetmende tarkovski yansıması görmek gurur kaynağı bile olabilir (nuri bilge ceylan ve zeki demirkubuz gibi) fakat bir filmde izleyiciye bu kadar çok tarkovski dedirtmemeliydi diye düşünüyorum.
    6 ... feslemegen
  • psikolojik rahatsızlıkla övünen insan

    79.
    Tipik türk insanı. Tehlikeliyim diyorum kızım. Evet.
    10 ... feslemegen
  • buğday

    39.
    2017 yapımı bir semih kaplanoğlu filmi. Çekimleri yaklaşık 5 yıl süren film çok farklı coğrafya ve çok farklı iklimlerde çekiliyor haliyle bu kopukluğu önleyip tüm mekan farklılıklarını ortadan kaldırmak ve bütünlüğü sağlamak amacıyla siyah-beyaz olarak kurgulanmış. Görüntü yönetmeni muazzam şüphesiz fakat Kaplanoğlu her ne kadar sadece selamladım dese de ciddi tarkovsky etkisi var. Göze çarpan birkaç benzer sahneye daha sonra başka bir entry’de değinirim o çok ayrı bir konu. (şurada konuşuldu)

    Film boyunca erol erin(jean marc barr) karakterinin değişimini izliyoruz. Yolculuğun başladığı andan itibaren bolca tasavvufi atıf var. Kehf suresi’nde geçen musa ve hızır kıssasından esinlenerek bir arayış hikayesi ortaya konmuş. Hatta “buğday mı, nefes(himmet) mi?” Olayı da hacı bektaşı veli ve yunus emre arasındaki hikayeden geliyor. Biliyorsunuz yunus emre de başta buğday demişti. Oysa sonra anlamıştı ki buğday dünyada görünen maddesel bir hal ve nefes olmadan o buğdaya da ulaşmak namümkün. ezcümle kahramanımızın buğday için yola çıktığı o maddesel arayış, sonunda ruhani bir boyuta dönüşüyor. aslında tam bu noktada filmin bir güzel yanı da izleyeni okumaya ve araştırmaya itmesi. şayet film metaforlardan bihaber okunduğunda çok havada kalıyor.

    Filmde iki bilim adamı görüyoruz. Biri inançtan bağımsız elindeki bilgi ve teknolojinin yapabilecekleriyle doğanın kontrol altına alınabileceğini düşünüyor, diğeriyse tüm bunları terk etmiş ve başka boyutta bir arayışa geçmiş. Oysa Tarkovsky’nin de hep söylediği bir şey vardı; inanç ve bilim birbirinden çok farklı şeyler değil.

    Kaplanoğlu filme distopya denmesine de karşı. Zira filmin verdiği mesajdan da anlayacağınız gibi yaşamın olduğu yerde her zaman umut vardır. Hatırlayın tarkovsky de bir sanat eserinin umutsuzluk üzerine kurulamayacağını söylerdi. Özellikle stalker için gelen eleştirilere umutsuzluk anları içerse bile bir yıkım hikayesi aynı zamanda izleyicide bir umut hissi bırakır diyordu.

    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2123153/+
    Velhasıl sen gel koskoca bilimin arayıp da bulamadığı şeyi minicik karınca bulsun. Sonunda çizilen o karınca yuvası planını vaktiyle aramıştım fakat herhangi bir kaynakta rastlayamadım. kendisi de yörük bir nineden dinlediğini ve anlatırken oracıkta çizdiği planı alıp aynen filme taşıdığını söylüyordu. Fark ettiyseniz karıncaların her buğdayı taşımayışının da bir nedeni var. Her neyse film üstüne konuşulacak çok şey var da yeter yav yorulduk.
    6 ... feslemegen
  • yağlı güreşin zengin sporu olması

    3.
    Zeytinyağı çok maliyetli oluyor diye ayçiçek yağına geçmişlerdi şimdi de maliyeti sıfıra indirmek için atık yağ kullanmaya başlayacaklarmış.
    5 ... feslemegen
  • melih cevdet anday

    108.
    Fotoğraf soldan sağa; orhan veli kanık, şinasi baray(okul arkadaşları), oktay rifat horozcu, melih cevdet anday
    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2122848/+
    Ve Melih Cevdet'in bu fotoğraf üzerine yazdığı şiir:

    Dört kişi parkta çektirmişiz,
    Ben, Orhan, Oktay, bir de Şinasi...
    Anlaşılan sonbahar
    Kimimiz paltolu, kimimiz ceketli
    Yapraksız arkamızdaki ağaçlar...
    Babası daha ölmemiş Oktay'ın
    Ben bıyıksızım
    Orhan, Süleyman efendiyi tanımamış.
    Ama ben hiç böyle mahzun olmadım
    Ölümü hatırlatan ne var bu resimde?
    Oysa hayattayız hepimiz.
    3 ... feslemegen
  • başlıkların kalitesiz olduğu gerçeği

    5.
    Diğer türlü ilgi görmüyor. Bilgi içerikli entry girince kendinizi şöyle hissediyorsunuz;
    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2122562/+
    18 -2 ... feslemegen
  • sauronun haklı olduğu gerçeği

    2.
    Su götürmez bir gerçektir. Sen gel adamın yüzüğünü elinden al....bu düpedüz mal gaspı.

    Bi’ kere o beyaz sakallı orta dünya soytarısı Gandalf adam olsaydı iki tane hobbitin arkasına sığınmazdı.

    Edit: Bakın bu dünyada orklar resmen Ötekileştirilmiş Ork Kardeşlerimiz içinin Güzelliği Yüzüne Vurmuş Kardeşlerimiz....bu orklar size ne etti
    4 -1 ... feslemegen
  • yeni şeyler getiriyorum